Hahmon Instagram /
blogi

Vielä hetkeksi takaisin Kuntamarkkinoiden tunnelmaan, sillä saimme käsiimme Ville Palmun komean kuvan Kumahdus-pulloista tositoimissa. Kippis!
.
.
#brändi #graafinensuunnittelu #etiketti #pakkaussuunnittelu #olut #tyrnisour #vallilanpanimo #kumahdus #kuntamarkkinat
Onko teidän koulu Lukeva koulu?

Toteutimme Opetushallitukselle Lukeva koulu -hankkeen ilmeen. Ilmeestä haluttiin iloinen ja oppilaita puhutteleva, mutta toisaalta uskottava ja kurinalainen, Opetushallituksen ilmeeseen sopiva.

Ratkaisuksi päätyi aksonometrinen merkki ja kuosi, joka muistuttaa lukutaitotyön taustalla olevista rakenteista ja vetoaa samalla pieniin lukijoihin minecraftmaisella muotokielellään ja värikkyydellä.

Lukemiseen kannustavia materiaaleja alkaa ilmestyä kouluihin piakkoin!

#lukevakoulu #opetushallitus #ilmesuunnittelu #hankeilme
Kuntamarkkinat ovat parhaillaan käynnissä Kuntatalolla Kalliossa. Uutuutena mukana tänä vuonna Kuman oma nimikko-olut Kumahdus, tyrni sour tekijänä @vallilanpanimo 💫

Saimme jo kolmatta vuotta tehdä Kuntamarkkinoiden ilmeen, mukaanlukien Kumahduksen etiketin. Kiitos taas Kuma-tiimi!
.
.
#kuntamarkkinat #tapahtumailme #graafinenilme #julkaisuilme #pakkaussuunnittelu #designbyhahmo
🎉Uusi saitti ulkona! 🎉

@janne.saarakkala on teatteriohjaaja, käsikirjoittaja ja esiintyjä. Hän on Todellisuuden tutkimuskeskuksen perustajajäseniä ja toimi vuosina 2018–2020 kollektiivin taiteellisena johtajana.

Jannen omin sanoin: Halusin tyyliä ja tarkkuutta, suunnittelijan johon voisin luottaa sataprosenttisesti. Sain sen ja vähän enemmänkin, yhdessä paketissa: Antti Raudaskoski Hahmosta.

Kiitos Janne mahtavasta projektista ja tuulta purjeisiin! 🤗

👉 jannesaarakkala.com
Iloista joulua ja rentouttavia vapaahetkiä! Palataan yhteisten projektien ääreen taas tammikuussa 😊

Jos haluat käännellä retrohenkisen joulukorttimme pikseleitä itse, käväise osoitteessa https://hahmo.fi/joulu-2021/
Olemme parhaillaan suunnittelemassa julisteita Shanghai-aiheiseen kutsunäyttelyyn. Sen kunniaksi nosto männävuosilta, eli pari vanhaa suosikkiamme arkistojen kätköistä ✨
.
Antin juliste ”Together” on vuodelta 2011, ja se nähtiin samana vuonna Lahden julistebiennaalissa sekä Graphis Poster Annual -julkaisussa. 
.
Jennin juliste ”Fundamentals” vuodelta 2012 oli näytteillä  Varsovan biennaalissa, jalkapallon EM-kisoja juhlistavassa Euro 2012 -sarjassa ⚽️
.
.
.
#julistesuunnittelu #posterdesign #lahtibiennale #warsawbiennale
Ajattelua boksin ulkopuolelta 🟡

Toimisto 2030 on kestävän tulevaisuuden muotoilutoimisto, jonka perusti palvelumuotoilija ja sosiaalipsykologi Silja Huttunen vuonna 2021. Yhtenä tärkeimmistä työkaluistansa Silja ja kumppanit mainitsivat YK:n kestävän kehityksen tavoitteet, jotka on visualisoitu neliönmuotoisina piktogrammeina. Tämän takia neliömuoto oli luonteva valinta myös Toimisto 2030 -ilmeen perustaksi. Kyky muuttaa tulevaisuutta vaatii kuitenkin myös kykyä ajatella laatikon ulkopuolelta – tästä kertoo boksista ulos puskeva numero.

Hahmon muotoiluprosessi oli mainio osoitus siitä, kuinka triplatimantti parhaimmillaan toimii: asiakasta kuunneltiin prosessin joka vaiheessa, eteneminen oli ketterää, ja prosessi auttoi meitä tarkentamaan entisestään tavoiteltavia asiakaskohderyhmiä. Lisäksi Jenni ja Antti on tosi kivoja tyyppejä.

– Silja Huttunen, perustaja, Toimisto 2030

#branding #graphicdesign #logo #logotype #companyvisuals #colorscheme #hahmodesign #brändi #yritysilme
Hyvää juhannusta! Hahmo lomailee kahdessa parin viikon pätkässä kesällä. (Toisin sanoen keskellä heinäkuuta tapahtuu myös toimistolla. Pääosin aiomme kuitenkin levätä ja nauttia luonnosta ☀️)

Rentouttavaa kesää kaikille!
Meille saapui vahvistus Tokiosta, kun Johanna Lehto aloitti kuuden viikon frontend developer -harjoittelun.

Johanna on visuaaliselta puolelta koukannut luova designer-koodari, jolla on värikäs tausta alkujaan elokuvapuolelta mediataiteen kautta UX suunnitteluun. Hän asuu vakituisesti Tokiossa, mutta on tällä erää koronajumissa syntymäkaupungissaan Helsingissä – meidän onnemme! 

Toivottavasti Johanna pääsee pian takaisin kotiin, ja yhteisprojektit jatkuvat linjoilla 🇯🇵

Tervetuloa!

#wordpress #developer #webdesign #verkkosivut
Takana on taas kunniatehtävä juryn jäsenenä, tällä kertaa matkailuaiheisia julisteita, kohteena #Hanko.

Tuomariston valitsemat 10 finalistia ovat nyt selvillä, käypä antamassa oma äänesi! 👉 https://myfinlandposter.com/fi/aanesta/
.
Kuva ei liity itse kilpailuun — tai, kuten somessa kuuluu sanoa: kuvalla huomio 😉
.
#matkailu #cometofinland #matkailujuliste
Congratulations! 🎉🎈 The Mannerheim League for Child Welfare turns 100 years today! They have been helping Finnish families for a whole century now ❤️
.
A decade ago we designed the current logo and core identity of MLL. In 2019 & 2020 we had the pleasure to make an overhaul, which meant that the core identity stayed the same, as it has worked well and gained good brand recognition, but some new colours, layouts and graphic elements were added to better suit today’s communication needs.
.
And, of course, one element of the overhaul was the anniversary logo. (Whole case coming soon.)
.
Once more: congratulations MLL!
.
#mannerheiminlastensuojeluliitto #mll #branding #designoverhaul #anniversary #anniversarylogo #graphicdesign #logo #trademark #logodesign #designbyhahmo @mll_fi
Antti was selected into the competition committee of the Lahti Poster Triennial 2021 🎉
.
Lahti Poster Triennial, started in 1975 as a biennale, is a significant and much awaited event by poster enthusiasts worldwide. (To our understanding, it’s also one of the oldest still running poster event alongside the Warsaw Poster Biennale!)
.
The competition committee, comprised of five established designers plus the Curator of the Lahti Poster Museum, selects the exhibited posters. Last time in 2017 the competition received 2,100 entries from 60 countries, so the committee sure has their work cut out for them 😅
.
Photo by @emilia_alariesto 
.
#lahtipostertriennial #lahtiartmuseum #poster #postercompetition #posterart
Out now! Identity for a conference. There will be a reform on the field of education in Finland in the year 2021. We took the number as the basis of the identity: it is the year of progress.
.
.
.
#branding #graphicdesign #eventidentity #conference #2021 #poster #pattern #creativeagency #designbyhahmo #graafinensuunnittelu #tapahtumailme
We rebranded the #Kuntamarkkinat event, the largest trade fair aimed at municipalities in Finland.
.
Photo by Kunta.tv
.
.
.
#branding #graphicdesign #eventidentity #creativeagency #designbyhahmo #tapahtumailme #graafinensuunnittelu
We rebranded the #Kuntamarkkinat event, the largest trade fair aimed at municipalities in Finland. The identity is based on the concept of ”interactions”, illustrated by shapes ancountering each other in different ways.
.
.
.
#branding #graphicdesign #eventidentity #creativeagency #designbyhahmo #tapahtumailme #graafinensuunnittelu
We rebranded the #Kuntamarkkinat event, the largest trade fair aimed at municipalities in Finland. This year, for the very first time, Kuntamarkkinat happens online.
.
Photo by Kunta.tv
.
.
.
#branding #graphicdesign #eventidentity #editorialdesign #creativeagency #designbyhahmo #tapahtumailme #graafinensuunnittelu #julkaisusuunnittelu