brändisuunnittelu · käyttöliittymäsuunnittelu · osallistumislomakkeet ja -järjestelmä
Klash oli valtakunnallinen haastekilpailu jonka avulla etsittiin ratkaisuja ja ideoita yhteiskunnallisiin haasteisiin, mahdollisimman monen kunnan hyödynnettäväksi. Projekti alkoi osaltamme kilpailun ilmeen suunnittelulla. Ilmeen pohjalta toteutimme Klash.fi-sivuston, jossa kolmivaiheiseen kilpailuun tutustuttiin ja osallistuttiin. Kilpailun ensimmäisessä vaiheessa Klashiin osallistui 65 suomalaista kuntaa 77 erilaisella ongelmalla. Tällä hetkellä kilpailun proof of concept -vaihe on juuri saatu päätökseen.
Kolmivaiheisen kilpailun päivittyvä sivusto
Klash-haastekilpailu oli kolmivaiheinen. Seuraavaan vaiheeseen siirryttäessä sivustolla tapahtui värimuutos, jotta kävijä huomaisi jotain tapahtuneen.
Tutustuminen ja osallistuminen
Klash.fi-saitin kautta
Klash.fi-sivusto oli tiivis paketti joka sisälsi kilpailuohjelman, aikataulun sekä osallistumislomakkeet kunnille ja yrityksille.
Lomakkeiden tekniseen toimivuuteen, saavutettavuuteen ja tietosuojaan kiinnitettiin erityisen paljon huomiota, koska ne olivat ainoa tapa osallistua valtakunnalliseen kilpailuun.
Ilme verkossa, printissä
ja tilassa
Sovelsimme suunnittelemaamme ilmettä verkkosivun lisäksi muun muassa kilpailuohjelmaan, gaalakutsuihin ja gaalassa käytettyihin tilaelementteihin.
Kuvat Klash-gaalasta: Marko Pekkanen, Kunta.tv
”Poikkeuksellinen mukavaa ja ammattitaitoista yhteistyötä Hahmon kavereiden kanssa, syventyvät aidosti asiakkaan tarpeisiin, esittävät rohkeasti näkemyksiään!”
Maritta Mäkelä viestintäpäällikkö, Kuntaliitto, Klash-projekti