TAKO

/ Uutta virtaa museoalan yhteistyöverkoston toimintaan.

Ilmeuudistus. 2021

Lähtökohta
TAKO on ammatillisten museoiden tallennus- ja kokoelmayhteistyöverkosto, joka kaipaili vuonna 2021 uutta virtaa uudesta, sähäkämmästä ja tunnistettavammasta visuaalisesta ilmeestä.

Ratkaisu
TAKOn tunnus muodostuu kirjaimista, jotka ovat vasta täydentymässä; tämä viittaa verkostoon alati muuttuvana ja kasvavana toimijana, johon mahtuu aina mukaan. Verkosto ei ole koskaan valmis. Ilmeen brändikuvat muodostuvat värikäsitellyistä kuvituskuvista, erilaisista peroonallisuuksista, jotka kuvaavat erityyppisiä museoita ja kokoelmia. Niiden joukossa on mukana museoalan asiantuntija, verkoston jäsen.

Ilmeeseen kuuluu logon kirjainmuodoista johdettuja abstrakteja graafisia muotoja, joita käytetään visuaalisina elementteinä.

Hahmo loi verkostollemme uuden raikkaan ilmeen, joka on antanut lisäpotkua koko toimintaan! Palvelu oli aina ammattitaitoista, ystävällistä ja kärsivällistä, vaikka aikataulut omalta osaltamme muuttuivat useampaan otteeseen. Hahmossa myös ymmärrettiin hienosti toimintamme ydin, ja kaikki antamamme palaute ja toiveet otettiin huomioon. Voimme lämpimästi suositella Hahmoa yhteistyökumppanina.

Outi Kivimäki, TAKO-verkoston viestintäkoordinaattori