Brändisuunnittelu
Mikä erottaa sinut muista? Minkälaisia mielikuvia yleisöllesi syntyy yrityksestäsi tai tuotteestasi? Autamme brändiäsi olemaan rohkeasti oma itsensä, erottumaan ja puhumaan omaa kieltään.
Brändin ydin
Elinvoimainen brändi tarvitsee jaetun ja sisäistetyn näkemyksen olemassaolonsa tarkoituksesta, omasta persoonastaan sekä asemastaan markkinassa.
Teemme:
- asiakas- ja kohderyhmähaastatteluja
- brändipersoonatyöpajoja
- ydinviestityöpajoja
- brändin auditointeja
Brändi-ilme
Hyvin suunniteltu brändi-ilme kiteyttää brändin sielun ja persoonan visuaaliseen muotoon, joka puhuttelee kohderyhmiä ja herättää halutun mielikuvan.
Suunnittelemme:
- logon/tunnuksen
- typografian
- värimaailman
- muut graafiset elementit, kuten patternit, ikonit, kuvituksen tyylin
- layoutin tyylin
- graafisen ohjeiston, joka kokoaa nämä ja tekee brändi-ilmeen käytön helpoksi

Brändi-ilmeen sovellukset
Vahva brändiviestintä syntyy ilmeen yhtenäisestä soveltamisesta eri tuotteissa ja kanavissa. Suunnittelemme esimerkiksi:
- esitteet
- presentaatiot
- rollupit
- somenäkyvyyden
- mainosteippaukset ja muun tilanäkyvyyden
- toimiston sisustuksen
- messuosastot
Brändin auditointi
Joskus ei ole tarpeen räjäyttää kaikkea uusiksi, vaan hienosäätää suuntaa. Silloin auttaa auditointi:
- suppea kyselytutkimus tärkeimmille sidosryhmille: esimerkiksi työntekijät, asiakkaat, potentiaaliset asiakkaat
- asiantuntija-arvio brändi-ilmeen nykytilasta ja sen peilaus olemassaolevaan strategiaan ja arvoihin sekä kyselytutkimuksessa esiintuotuihin mielikuviin
- näiden pohjalta suositukset tärkeimpiin toimenpiteisiin viestinnän ja brändi-ilmeen skarppaamiseksi
- auditointi ja toimenpiteiden toteuttaminen on usein kustannustehokas tapa parantaa brändin yhtenäisyyttä ja mielikuvaa ilman suuria panostuksia