Brändi­suunnittelu

Brändin ydin

Elinvoimainen brändi tarvitsee jaetun ja sisäistetyn näkemyksen olemassaolonsa tarkoituksesta, omasta persoonastaan sekä asemastaan markkinassa.

Teemme:

  • asiakas- ja kohderyhmähaastatteluja
  • brändipersoonatyöpajoja
  • ydinviestityöpajoja
  • brändin auditointeja

Brändi-ilme

Hyvin suunniteltu brändi-ilme kiteyttää brändin sielun ja persoonan visuaaliseen muotoon, joka puhuttelee kohderyhmiä ja herättää halutun mielikuvan.

Suunnittelemme:

  • logon/tunnuksen
  • typografian
  • värimaailman
  • muut graafiset elementit, kuten patternit, ikonit, kuvituksen tyylin
  • layoutin tyylin
  • graafisen ohjeiston, joka kokoaa nämä ja tekee brändi-ilmeen käytön helpoksi

Brändi-ilmeen sovellukset

Vahva brändiviestintä syntyy ilmeen yhtenäisestä soveltamisesta eri tuotteissa ja kanavissa. Suunnittelemme esimerkiksi:

  • esitteet
  • presentaatiot
  • rollupit
  • somenäkyvyyden
  • mainosteippaukset ja muun tilanäkyvyyden
  • toimiston sisustuksen
  • messuosastot

Brändin auditointi

Joskus ei ole tarpeen räjäyttää kaikkea uusiksi, vaan hienosäätää suuntaa. Silloin auttaa auditointi:

  • suppea kyselytutkimus tärkeimmille sidosryhmille: esimerkiksi työntekijät, asiakkaat, potentiaaliset asiakkaat
  • asiantuntija-arvio brändi-ilmeen nykytilasta ja sen peilaus olemassaolevaan strategiaan ja arvoihin sekä kyselytutkimuksessa esiintuotuihin mielikuviin
  • näiden pohjalta suositukset tärkeimpiin toimenpiteisiin viestinnän ja brändi-ilmeen skarppaamiseksi
  • auditointi ja toimenpiteiden toteuttaminen on usein kustannustehokas tapa parantaa brändin yhtenäisyyttä ja mielikuvaa ilman suuria panostuksia
· Verkkosivustot · Tilasuunnittelu · Painotuotteet · Somevisuaalisuudet · Kampanjavisuaalisuudet · Infodesign · Ilmeuudistus · Kuvitus · Auditointi · Työpajat
Ota yhteyttä!