Auditointi

Oletko varma ilmeesi iskukyvystä, vai hävettääkö antaa käyntikortti? Sidosryhmähaastattelut ja asiantuntija-arvio toimenpide-ehdotuksineen antavat mielenrauhaa ja varmuuden oikeasta suunnasta.

Sidosryhmähaastattelut

Tiedätkö mikä on yrityksesi tai edustamasi organisaation tunnettuus suhteessa kilpailijoihin? Entä maine? Mitä sidosryhmät (esimerkiksi asiakkaat, yhteistyö­kumppanit tai vaikka sijoittajat) arvostavat teissä eniten? Tai mitä pidetään ongelmallisena?

Teetämme haastatteluja, jotta brändin kehittäminen ei olisi arvailun varassa.

  • Puhelin- tai Teams-haastattelu
  • Yleensä noin 7–12 henkilöä
  • Eri sidosryhmät huomioiden
  • Heikkoudet? Vahvuudet? Yleinen mielikuva?

Brändi-ilmeen läpikäynti

Brändi-ilmeen voi ajatella muodostuvan karkeasti kahdesta osa-alueesta: itse ydinilmeestä (tunnus/logo, värit, typografia, muotokieli, valokuvan käyttötapa) sekä sen soveltamisesta eri käyttökohteisiin (verkossa, somessa, printissä, tilassa). Käymme auditoinnissa läpi ydinilmeen toimivuuden suhteessa tavoitteisiin ja kohderyhmiin. Lisäksi käymme läpi yhdessä asiakkaan kanssa määritellyt tärkeimmät sovellukset.

  • Onko ydinilme moderni ja toimiva?
  • Vastaako ydinilme sille asetettuihin tavoitteisiin, esimerksi herättää kohderyhmissä toivottuja mielikuvia?
  • Pysyykö brändin persoona ja äänensävy johdonmukaisena kaikissa sovelluksissa?
  • Entä toistuuko visuaalinen ilme johdonmukaisena ja laadukkaasti kaikissa sovelluksissa?

Lopputuloksena raportti
ja toimenpide-ehdotukset

Auditointiprosessin lopputulema on useimmiten raportti, johon kirjataan nykytila ja jossa esitetään priorisoidut konkreettiset toimenpide-ehdotukset ilmeen ja sen sovellusten parantamiseksi. Brändi-ilmeen toimivuutta on lähes aina mahdollista parantaa, kun sitä katsoo ulkopuolelta tuorein silmin ja asiantuntijan kokemuksella.

Auditointiraportti pitää tyypillisesti sisällään näkemykset sekä tarvittaessa toimenpide-ehdotukset muun muassa näistä:

  • Yleinen mielikuva toimijasta (pohjautuen, projektista riippuen, haastatteluihin ja/tai asiantuntija-arvioon)
  • Ydinilmeen elementit: logo, värit, typografia, muotokieli ja asettelut
  • Valokuvat (tyypillisesti verkkosivustolla, somessa ja printissä)
  • Äänensävy
  • Verkkosivusto (yleisvaikutelma, etusivu, navigaatio, saavutettavuus, kuvamaailma)
  • Sosiaalinen media
  • Presentaatiot (esittelyt, myyntideckit)
  • Tilalliset sovellukset (messuosastot, toimistotilat)
· Brändisuunnittelu · Verkkosivustot · Tilasuunnittelu · Painotuotteet · Somevisuaalisuudet · Kampanjavisuaalisuudet · Infodesign · Ilmeuudistus · Kuvitus · Työpajat
Ota yhteyttä!